lördag 11 september 2010

En liten lista

Jag tänkte att ni skulle få veta lite mer om mig, för ni vet väl inte så mycket egentligen!? Så jag snodde en lista från Sirpa :)

Hur gammal är du om fem år?
33
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min morbror som hjälpte mig att köra bort skärp från butiken samt hämta gamla möbler jag har köpt.
Hur lång är du? 168,5 cm
Vilken är den senaste filmen du sett? "I rymden finns inga känslor" på bio i går kväll, riktigt bra film!
Vem ringde du senast? Min mamma
Vem ringde dig senast? Min bra vän Emil, jag missade dock att svara.
Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Ligger i soffan å glor tv.. Tröttis. Men verkar som det är nå fel på comhem för hackar helt plötsligt..”
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror helt på till vem och vad det gäller.
Är dina föräldrar gifta eller skilda? De är gifta och har varit sedan jag var ett år.
När såg du senast din mamma? För några timmar sedan.
Vilken ögonfärg har du? Blå-grå.
När vaknade du i dag? Halv åtta ungefär
Vilken är din favoritplats? När jag kommit i ordning i min nya lägenhet kommer det definitivt att vara hemma.
Vilken plats föredrar du minst? Hmm, jag vet faktiskt inte..
Vad skrämde dig om natten som barn? Oj, ingenting vad jag kan minnas.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? När jag tittade på Niklas audition till Idol.
Hur stor är din säng? 160 egentligen, men just nu har jag soffa och säng kombinerad så oftast orkar jag inte ställa ihop de två madrasserna så då sover jag på 80 cm.
Har du stationär eller bärbar dator? Tre bärbara, använder dock bara två :)
Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast med.
Hur många kuddar har du i sängen? Två är det ultimata.
Hur många landskap har du bott i? Jag har bott i Kristinehamn, Karlstad och halvt om halvt Säffle som ligger i Värmland, vilket även Karlskoga gör där jag bodde under något år. Karlskoga ligger dock i Örebro län. har även bott en period i Stockholm så svaret får väl bli två landskap och tre län.
Vilka städer har du bott i? Kristinehamn, Karlstad, Stockholm, Karlskoga och en kort period bodde jag inneboende i Säffle.
Är du social? Jajjemen! fast tycker det är gudomligt skönt att vara ensam när jag får välja det själv.
Vilken är din favorit efterrätt? Det finns så mycket gott, jag kan inte välja!
Tycker du om kaffe? Nej, men jag har försökt att lära mig.
Vad dricker du till frukost? Ingenting, det mest flytande jag får i mig är yoghurt. Apelseinjuice är dock grymt gott på morgonen.
Sover du på någon särskild sida? Nej.
Kan du spela poker? Kan, kan jag väl, men särskilt bra skulle det nog inte gå.
Tycker du om att mysa/kela? Gör inte alla det om det är med någon man tycker om!?
Är du en beroendemänniska? Tyvärr är det nog så.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min gamla klasskompis Jonas plus en annan bekant, Sara.
Vill du ha barn? Just nu nej, i framtiden förmodligen.
Kan du några andra språk än svenska? Kan okej engelska och har läst franska, men minns inte så mycket dessvärre. Önskar att jag hade tid att lära mig fler språk.
Har du någonsin åkt ambulans? Japp.
Föredrar du havet eller en bassäng? Både och! Beror på humör och plats.
Vad spenderar du helst pengar på? Mig själv...
Äger du dyrbara smycken? Det kan jag inte påstå.
Vilket är ditt favoritprogram på tv? Tittar nästan aldrig på tv så har inget. Jag gillar dock alla program som handlar om flygplatser, ni vet där man får följa passagerare och personal och så.
Kan du rulla med tungan? Öhh, nej?
Sover du med gosedjur? Nepp.
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Hmm, mamma kanske har.. Jag har i alla fall mina första skor kvar.
Vad har du närmast dig just nu som är rött? En tidning med rött på omslaget.
Flirtar du mycket? Haha, inte nuförtiden.
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, twice!
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Skrev under ett kortkvitto.
När var du i kyrkan senast? Tror det var på morfars begravning för snart två år sedan.
Vem var din favoritlärare på högstadiet? Mina två klassföreståndare Göran G och Göran W.
Hur länge har du campat som längst i ett tält? En knapp vecka på Roskildefestivalen.
Vad lyssnar du på just nu? Ljudet från tvn.
Vem såg dig naken senast? Förmodligen min kusin när vi duschade efter att ha varit i badhuset och simmat häromdagen.
Vad är det för färg på din tandborste? Jag har flera olika.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? När jag är ledsen orkar jag oftast inte prata i telefonen och när jag är arg beror det nog på situationen.
Har du någon piercing? Nej, men jag har haft.
Din största vinst? Oj, ingen aning, men förmodligen inte så mycket eftersom jag inte kommer ihåg det.
Civilstånd? Singel
Vilka hemsidor besöker du dagligen? Olika bloggar, webmailen, facebook, min webbutik och säkert ett gäng till...
Är du fåfäng? Nej, verkligen inte.
Vilket är ditt drömjobb? När jag var liten var det sportjournalist, vilket jag har arbetat som i flera år och gör fortfarande. Jag har även alltid drömt om att driva en butik eller ett café och butiken driver jag ju nu så... Vad framtiden har att erbjuda återstår att se ;)
Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa, resa och resa!
Vad har du haft för husdjur? Hundar, katter, fiskar och hamstrar.
Svär du ofta? För mycket.
Sverige när det är som bäst? En riktigt vacker höstdag när luften är som friskast.
Kan du åka slalom? Haha, nej.
Vad har du ätit i dag? En smörgås med leverpastej och saltgurka till frukost, skräpmat från McDonalds, några nävar chips och ett par godisar. Har även druckit lite Fanta.
Vad har du för utbildning? Har läst ett år journalistik på folkhögskola och borde skriva klart en C-uppsats för att få ut en examen i medie- och kommunikationsvetenskap från universitetet.
Vilken är din bästa egenskap? Bra på att göra affärer.
Vilken är din sämsta egenskap? Stressar för mycket.
Saknar du något? Min mormor, min älskare mormor.
Är det viktigt att fira födelsedagar? Egentligen inte...
Vad gör dig ledsen? Lögner, svek och trasiga bilar.
Vad gör dig glad? Mina hundar, min familj och mina riktiga vänner.
Vad ska du göra i helgen? Jobba, försöka orka ta en lång skogspromenad på söndag morgon samt kanske simma några längder och träna spinning. Ska även försöka hinna med lite egotid.
Vad är det knasigaste du gjort? Det är mycket det!
Vad har du för laster? Sötsaker och utemat.
Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Gå och lägga mig tror jag minsann.

1 kommentar:

Sirpa sa...

Huh, nu är jag färdig! Glömde bort att den var såååå lång! :) Nu vet jag lite mer om ddig också, roligt!
Men vad duktig du är med alla aktiviteter, imponerande!
Tack för din hälsning!
Har en fin söndag!
Kram Sirpa